Jelenleg 1 online 5342 tagból és 20 látogató olvassa az oldalt.
imi » Adatlap
Regisztrált 2008. február 18.
Fórum kommentek 505
imi » Fiat Brava

imi » Fiat Brava (843)

Alapadatok

Évjárat 2000.10
Motor 1.6 16V
Max sebesség 170 már volt, hova tovább
Kipufogó új MTS, hátul FK
Légszűrő gyári és az is marad
Futott km 251000

Futómű

Fékek elöl még gyári(hamarosan 2.4 TD fék kerül fel) , hátul cserélve alfa 145 tárcsafékre
Lengéscsillapítók elöl monroe reflex, hátul még gyári
Felnik Télen stilo acél Nyáron marea gyári alu
Gumik nyári bridgestone, téli pirelli
Kuplung Sajnos 225000km-nél szétesett a kinyomócsapágy,de a tárcsa is kopott volt, ezért Valeo szett ment bele

Külső

Szín zöld
Karosszéria motorháztető kicsit horpadt
Fénytechnika Projektoros lámpa osram night breaker izzóval, harmadik féklámpa LED-esítve
Kiegészítők marea első lökhárító,könyöklős középkonzol
Vonóhorog Levehető!

Belső

Közép Marea könyöklős középkonzol
Klíma Gyári
Hátsó ajtó teleszkóp cserélve off-osra,így nagyobbra nyílik és erősebb is

Zene

Fejegység nem gyári
Hangszórók nem gyári
Erősítő van

Tervezett módosítások

alfa 147(vagy GT) kilincsek (esetleg a tükrök is),hátra is elektromos ablakok,plüss ülések,LED-esítés ahol csak meg lehet oldani, egy fék tuning elöl

Egyéb

2008 februárban vettem az autót 218000 km-rel, eléggé le volt lakva, ezért megvétel után alaposan kitakarítottam: üléseket, ajtókárpitokat kiszedtem és kipucoltam szőnyegtisztító géppel, az alsó nagy szőnyeget és a többit is kiszedtem és tisztítószerrel+gőzborotvával kipucoltam (jó adag kosz kijött belőle).

Ezután következett a javítás! Mivel autószerelő vagyok, ezért magam csináltam mindent, így legalább munkadíjat nem kellett fizetni!

A gyári hifi kiszerelésével és polcra helyezésével kezdtem!

Szélvédő csere, mert keresztbe el volt repedve (na ezt az egyet nem én csináltam).

A motor környékén rendbe raktam mindent, amit ilyenkor illik:vezérlés csere,hosszbordásszíjak és vezetők csere, olaj és szűrők csere, gyertya csere, kapott új fagyállót és új fékfolyadékot, ezzel egy időben kicseréltem a fűtőradiátort is, mert természetesen rossz volt:(

A csomagtartó teleszkópokat kicseréltem egy teljesen más autóé került bele, így legalább egy kicsit magasabbra nyílik és erősebb is.

Az autó eleje régebben össze volt törve, ezért a görbült kereszttartót kicseréltem.

A málló kilincseket lecseréltem, mert borzasztóan nézett ki.

Ezután elkezdtem használni az autót!

A kuplungnál a kinyomócsapágy 225000km-nél egyszerűen szétesett 3 darabra, szerencsére nem messze az egyik haveromtól, aki elhúzott hazáig.Tehát jött a kuplung csere.Valeo szett ment bele. A belső féltengely gumiharangok és szimmeringek cseréje még várat magára, csakúgy, mint a váltóolaj csere.

Az egyik alu klímacső az akkutartó alatt megadta magát( a műanyag bilincs alatt az idő előrehaladtával szépen szétrohadt), ezért cső le, behegeszt, cső vissza, el klímáshoz, feltöltet és jó lett a klímám (persze a múltkor észrevettem, hogy a nyomáskapcsolónál is nagyon kicsit engedi a gázt, úgyhogy ez lesz a következő a klíma javításnál, amit megcsinálok).

Felkerült rá a marea nagybeömlős lökhárító (persze egy kicsit faragni kellett rajta, hogy illeszkedjen a brava sárvédőhöz).

Bontóból marea könyöklős középkonzolt vettem és beszereltem, hogy egy kicsit komfortosabb legyen.

Belekerültek a marea projektoros lámpák (szerintem sokkal jobban világít, mint a gyári).

Vizsga előtt felraktam rá a vonóhorgot (persze levehető fejeset) anno a tipómon is volt és néha jól jött!

Termosztát nem úgy dolgozott, ahogy az elvárható lett volna, ezért kicseréltem egy újra, sokkal jobb lett, mert hamarabb bemelegszik a motor és nyáron dugóban nem megy fel a vízhőfok majdnem a piros mezőbe a műszer szerint.

Természetesen hónapokkal később a vízhűtő elkezdett ereszteni a peremezésnél (vagy az idő előrehaladtával, vagy a korábbi törés miatt), ezért vettem egy alig használt hűtőt (Nissens) Faber77-től, és azt raktam bele.

A következő javítás még nem tudom mi lesz, de várom felkészülve, mert sajnos az idő telik, az autó öregszik, nekem pedig mindig lesz munkám vele, de ezért szeretem! (Még mindig jobb, mintha egy új autó törlesztőit kellene fizetni)

Meg is van a következő hiba: befecsendező szelep! 2010 január, egyszer csak minden előjel nélkül leállt az egyik henger és világított a műszerfalon a befecsk. lámpa. Egy kis utánajárás és méricskélés után kiderült: az egyik befecsk.szelep tekercse szakadást mutat. Bontóban vettem másikat, hűtő megint ki, így több helyem volt, szívócső le, szelep csere, vissza az egész és szerencsére jó lett, a lámpa sem világít a műszerfalon. Egy kicsit kényelmesebb lett volna nyáron...

A harmadik féklámpa LED-esítése megtörtént 2010 február.

Jobb első kerékcsapágy csere, 234000 km-t bírt ki, szerintem elég jó!

Belsőlevegő keringetés állítómotorjának cseréje megtörtént.

2011 január: Műszaki vizsga miatt kipufogórendszert cserélnem kellett és inkább felraktam hátra a tárcsafékeket a vizsga miatt (nem hiába 1% eltérés lett a két oldal között:)
https://picasaweb.google.com/szokeimi/BravaHatsoTarcsafek?feat=directlink

1-s.jpg 2-s.jpg 9-s.jpg 11-s.jpg 15-s.jpg 16-s.jpg 17-s.jpg 18-s.jpg



« Vissza az előző oldalra