Jelenleg 0 online 5466 tagból és 5 látogató olvassa az oldalt.
gottfriedg » Adatlap
Regisztrált 2009. június 07.
Fórum kommentek 1683
gottfriedg » Fiat Brava

gottfriedg » Fiat Brava (1263)

Alapadatok

Évjárat 1999
Motor 1.6 16V
Felszereltségi szint SX
LE 103
Nyomaték 144Nm
Súly 1090kg
Max sebesség eddig 190, óra szerint
Gyorsulás nem mértem
Kipufogó Kipufogó Doktor féle sport hátsódob,sport középdobbal
Légszűrő gyári
Akkumulátor Exide Classic 55Ah
Olaj Selénia 20K
Gyertyák NGK BKR6EKC
Váltó Facelift előtti,reccsenés mentes :)

Futómű

Fékek elöl: 1.8 féknyereg, Ferodo premier belső hűtésű féktárcsa, Ferodo FQT fékbetét, Ferodo DOT 5.1 fékfolyadék
hátul: HGT tárcsafékek TRW tárcsákkal és Brembo betétekkel
Rugók -40/40 mm-es
Lengéscsillapítók elöl Monroe [még az előző tulaj hagyatéka]
hátul Monroe original gázos teló
Felnik nyáron 15"-os Silver line Phoenix
télen 14"-os lemezfelni
Gumik nyári: Toyo Proxes T1R 195/50 R15
téli: Falken HS449 175/65 R14
Egyéb Sparco style toronymerevítő (thx Lönci)

Külső

Szín pezsgő metál (712 Avorio Juvarra Metallizzato)
Üvegek színezettek
Tükrök elektromosan állítható,fűthető
egyéb minden gyári
a tükör tartó konzolok újrafújva (matt feketére)
a hűtő maszk krómozása elkezdett leperegni,ezt lecsiszoltam és szintén matt fekete lett
Marea kilincsek, színre fújva

Belső

ülések az első ülések Alfa 156 Ti szövet ülésekre lettek cserélve
a hátsók két személyre formázva
Alfa 156 "üléshuzattal"
Egyéb A gyári váltógomb bőrözve,a gyári helyére készült egy bőr váltózsák
Marea középbox
méretpontos szőnyegek
pollenszűrő

Zene

zene Elöl Audio System MX165 Plus szett
Kenwood KDC-5051U fejegységgel

Tervezett módosítások

szeretnék majd egy gyárilag is rendelhető hátsó spoilert (azt a kis szolidat)
kormány bőrözés
a kézifék zsákjának cseréje (bőrre)
Szeretnék Marea projektoros fényszórókat szerelni az autóba.

Egyéb

Az alap dolgokat elvégezte a szerelő,de még nem igazán látom a rendbetétel végét.

eddigi hibalista:
nehézkes hidegindítás,ezt úgy tűnik az új NGK gyertyák megoldották (Bosch volt benne amikor vettem)
a megoldás csak időleges volt,a hiba okának felderítése még várat magára

-az önindító tisztítása/kenése megoldotta a hibát,már szépen indul hidegen is a motor

Úgy néz ki,hogy az elektromos rendszerem által produkált parajelenségeket megszüntette az új akksi beszerzése

A váltó fel lett töltve olajjal (feltöltve,mert nem igazán volt benne),ekkor derült ki,hogy a bal oldali féltengely gumiharangja elég gyászos állapotban van

terhelés alatt valahol kifúj a kipufogó a motortér környékén,vagy valami rezonál,ez még nem derült ki (kiderült,hogy a hővédő lemez rezonál,a megoldása folyamatban)

a váltó 2-es szinkronja nem az igazi,előbb utóbb meg kell csináltatni,addig meg figyelnem kell a fordulatszámot 2-esbe váltásnál,hogy ne reccsenjen
-Lönci mester hívását várom,hogy beszerelje a facelift előtti váltót az autómba :)

lassan a fékeket is rendbe kell tenni,bár néhány hónapot még lazán kibírnak
-a fékek készen vannak

az eddigi Simson szintű kürt helyett kapott egy bontott Magneti Marelli kürtöt,ami nem kicsit jobb

Végre sikerült elérnem,hogy viszonylag egységes legyen az üléseim megjelenése.
Az Alfa 156-os hátsó üléséről lehúztam a kárpitot,a háttámlán tátongó lyukat befoltoztam a könyöklőből vett szövettel,és ezt szépen ráhúztam az ülésemre.Így lett az üléskárpitból,üléshuzat. :)
Persze leírva egyszerűbbnek tűnik a dolog,mint amilyen a valóságban volt...

Sikeresen túlvagyok az első olajcserémen ill. az első önindító tisztításomon.Jó érzés,hogy én csináltam és nem kellett másra bízni. :)

Végre működőképes a légzsákom és az övfeszítőim!Agostyánban 15e forintért kaptam egy hibakódmentes vezérlőt.

2009.11.26
A vezérlésem ismét ki lett cserélve SKF-Dayco szettre.Így végre megszünt a csattogás.Valószínűleg a Litens márkájú feszítő volt a hiba egyik forrása,de ami sokkal rosszabb,Opel-hez való Dayco szíjjat adtak az alkatrészesek a szerelőmnek,ami 32mm-el hosszabb a Fiat szíjjnál.Szerencsére nem történt baj,de tanultam az esetből és most már én szerzem be az alkatrészeket.

A kormánymű gumiharangom is cserére vár,remélhetőleg jövő hónapban meg tudom oldani a cserét.

A baloldali toronycsapágyam néha ropog egy kicsit,hamarosan cserélni kell,persze akkor már párban.
lehet,hogy még sem ő a hang forrása...

Cserélnem kellett az ablaktörlő lapátokat is,elég hamar tönkre mentek sajnos.Valeo-t szerettem volna,de rábeszéltek a szilikonos (flexibilis) lapátokra,eddig meg vagyok velük elégedve,de majd egy fél év múlva kiderül,hogy mennyire tartósak.

2009.12.11

A Lönci Bt jóvoltából megtörtént a váltócsere!Eddig jónak tűnik,nem recseg,finoman kapcsolható,bemelegedés után pedig még finomabban. :)
A facelift előtti váltóval dinamikusabb lett az autó,nem gondoltam volna,hogy ilyen kis áttételbeli eltérés is ennyire érezhető lesz.

A váltóval együtt kapott az autó egy Valeo kuplung szettet is,így már egész finom a kuplung is.Így utólag nézve eddig elég durván kemény volt. :)

Cserélni kellett a jobb oldali féltengely gumiharangot is,és persze kapott friss váltóolajat is az autó.

Néhány nap múlva cserélve lesz a kormánymű gumiharangom is,elég rendesen megviselte az élet a mostanit. :)

Úgy tűnik,hogy be kell terveznem majd egy első lengőkar cserét is a közeljövőben,mert kezdenek kopogni.
Összekötve a hátsók felújításával.

Előbb utóbb csak összeáll az autó,Lönciék szerint elég jól egyben van néhány kisebb dolgot leszámítva (pl. lengőkarok).

2009.12.22

- kormánymű gumiharang csere

2010.02.26

Székesfehérváron felkerült egy Kipufogó doktor féle sport hátsó dob [nagyon szolid a hangja],szépen rohad már a közép dob is,ezért néhány hónapon belül cserés lesz az is...
Megvannak az új első lengőkarok,már csak be kell építeni őket.
A két hátsó lengéscsillapítom folyatja az olajat,így cserélve lesznek gázos Monroe-ra.
Felkerültek a fehér oldal indexek,a 100 16V feliratok pedig száműzve lettek. :)

2011.01.29-ig

Kicsit ellustultam,de most igyekszem összeszedni a gondolataimat!
Nyáron végre le lett fújva az autó,nem lett tökéletes,de nagyságrendekkel szebb lett.
Kapott alvázvédőt is,valamint ki lettek javítva a kis horpadások.
Színre lettek fújva a díszcsíkok, felkerültek a Marea kilincsek is, szintén színre fújva.
Vettem új FIAT ill. BRAVA SX feliratot. :)
Megtörtént a második olajcsere ismét Selénia-t vettem + olajszűrő,légszűrő.
Cserés lett a hűtő radiátorom is,elkezdett ereszteni az oldalán a kiegyenlítő tartály és a radiátor találkozásánál.
Az első lengőkarok cserélve lettek a hátsó lengéscsillapítokkal együtt.
A művelet után természetesen kapott az autó egy futúmű állítást is.
Csereérettek lettek a hátsó fékmunkahengerek is,ezek is cserélve lettek.
A sport hátsó dob mellé felkerült szintén Fehérváron egy sport középdob is,nagyon szép sportos hangja lett az autónak.Nem üvölt a kipufogó,szép szolidan szól!
Beépítettem egy Marea középboxot is.
Vettem méretpontos szőnyegeket is (nyárra),untam már a csúszkálos gagyikat. :)
Megvettem a Silver line Phoenix felniket nyárra,télre kapott az autó új gumikat
Végül a Pirelli Snow Control II mellett döntöttem,elégedett vagyok velük.
A tavaly beépített kürtöm meghalt,így beépítettem egy Grande Punto kürtjét. :)
Gyengült a fékresegítésem,ami hirtelen elég ilyesztő volt + már láttam magam előtt a magas javítási költségeket,de szerencsére csak a vákuumcső gyári bilincse lazult meg!
- csomagtér ajtó kitámasztó teleszkópok cseréje


2011.04.29

Túl vagyunk az első közös műszaki vizsgán!4 index izzót kellett cserélnem, meg be kellett állítani a kéziféket.
Más hibát nem találtak, szóval volt értelme az elmúlt két év fáradozásainak.
A berohadt fék munkahengerek elrendezték egy kicsit a hátsó fékpofákat, így azokat cserélni kell lassan (persze csak önmagam megnyugtatása érdekében, mert még egyáltalán nem vészes a helyzet).

2011.05.23

A gyertyák ismét cserélve (újra NGK-t kapott).

2011.06.08

Olaj+olajszűrő+levegőszűrő csere...

2011.07.11

Vettem pollenszűrőt kerettel, mert már nagyon untam a sok port, meg a különböző növényi részeket az arcomban! :)
Kicseréltem a befúvómotort, mert tegnap az enyém leégett, elég ilyesztő volt az arcomba tóduló füstfelhőcske.Egy klímás autó motorja kerül bele, ami kicsit erősebbnek néz ki, mint amilyen a gyári volt!
Megvettem a fékfolyadékot (Tutela) és a
szervóolajat (Tutela), hamarosan ezek is cserélve lesznek.

2011.07.19

Szervó olaj és fékfolyadék cserélve!

2011.08.11

Kuplung bowden csere (ATE)

2011.08.25

Osram night breaker-ek beszerzése
Új FIAT embléma a hűtő maszkra
Hűtőfolyadék cseréje, Paraflu UP került bele

2011.08.31

Elkészültem a toronymerevítő beépítésével és a biztosíték dobozok áthelyezésével.

2011.10.26

Végre felkerültek hátra a HGT tárcsafékek! :) (THX Búra)

2012.03.09

Új nyári gumik: Toyo Proxes T1R (195/50 R15)

2012.03.20

Egy szép madárcsicsergéses reggelen lementem az autóhoz és szomorúan konstatáltam, hogy bizony gondolt egyet a szélvédőm és elkezdett repedni.
De ma kapott egy szép új szélvédőt!
Teljesen jó, úgy is le kellett volna már mosni a másikat. :D

2012.05.13

Egy kis frissítés az elmúlt időszak javításairól...
Bal oldalon elrepedt a féltengely belső gumiharangja, elengedve az olajat a váltóból, ezt mindenképpen orvosolni kellett,mert nem akartam ismét Lönciékhez menni egy "új" váltóért.
Megkapta a váltó a jó kis Tutela hajtóműolaját is.
Sajnos továbbra is szivárog az olaj (1,5 hónap után kb 2-2,5dl-ert kellett utántölteni), mert a jobb oldalon a szimering csapágy kezdi feladni a harcot, lassan ezt is cserélni kell!
Megelégeltem, hogy a pótféklámpám hol működött,hol nem...Ha működött, már akkor is csak néhány izzó világított.
Darabokra szedtem és rá kellett jönnöm,hogy elég elcseszett egy konstrukció, igazából egy kis idő ráfordítással meg lehetne javítani, de inkább vettem egy újat, amin már kicsit bizalomgerjesztőbbnek tűnik a szigetelés is!
Olajat is cseréltem (Selénia 20K), de előtte átmostam a motort Start 10W40-es olajjal.Természetesen cseréltem az olaj szűrőt, a levegő szűrőt és az utólagosan beépített pollen szűrőt is!
Itt jegyezném meg,hogy nem hülyeség ez a szűrő,mert elég sok "trutyi" fennakadt rajta és ha nincs ott,ezek a korábbi tapasztalatok alapján az arcomban landoltak volna. :D
Ezen kívül vettem végre egy új kerékkulcsot (kb 2éve mászkálok úgy,hogy a csomagtartóban a gyári 19es kulcs van,a felnik meg 17-essel vannak feltéve, valahogy mindig kiment a dolog a fejemből :) ) és egy jóóófajta olaj szűrő leszedőt is.

2012.06.10
jobb ill. bal (garanciában) oldali féltengely gumiharang csere (belső) + Tutela ZC75 Synth

2013.03.30

Continental első lengőkar jobb és bal oldalra
-40/40mm-es ültető rugók
Comline flexibilis ablaktörlő lapátok előre

2013.04.26

Újabb 2év műszaki, csont nélkül! :)

2013.07.14

- Olajcsere+szűrők (Selénia 20K+Sofima olajszűrő+Sofima pollenszűrő+Mann légszűrő)
- Kiiktattam a kartergáz visszavezetést, felkerült egy Volvo tgk. kartergáz szűrő
- Injektorok ultrahangos tisztítása, teljes szívórendszer kitisztítása
- új "O" gyűrűk az injektorokhoz, új tömítés az olajbetöltő csőhöz

2013.11.10

- 175/65 R14 Falken HS 449 téligumik megvásárlása
- a 2010-ben vásárolt Pirelli Snow Control II gumik oldalfala puklis lett, így inkább cseréltem őket

2014.02.23

- Dayco vezérlésszett beépítése

2014.07.20

- Olajcsere+ szűrők (Selénia 20K)

2015.03.07

- Átugrott a vezérlés, mert valaki korábban kókányolt egy kicsit. A feszítőgörgő tőcsavarját valószínűleg megszakították és ahelyett, hogy 600ft-ért rendeltek volna egy gyárit, inkább levágták egy csavar fejét, kivágtág lemezből a tőcsavar fejének megfelelő rombusz mintát, átfúrták és rézzel összeforrasztották a kettőt. Sajnos csak tippem van, hogy ki csinálta.
Szerencsére Veszprémből hazahozott Tatabányára nagy csattogva, amikor eltört a forrasztás, mert a csavar átlógott a vezérlés műanyag burkolatán (igen, kifúrták) és ez meg tudta tartani. Nem tudtam, hogy ekkora a baj és másnap elindultam vele szerelőhöz vezérlés cserére. 10 méter megtétele után átugrott és nem indult többet.
- 12 szelep elment, így kapott a motor 16db új Mahle szelepet, a gépmunka után cserélve lettek a szelepszár szimeringek is (szóval itt csipegette az olajat)
- Gates vezérlés szett + új hosszbordás szíj is került fel
- cserélve lett minden tömítés, kapott új hengerfej csavarokat is
- olaj+szűrőő cseréje (Selénia 20K AR+Sofima olajszűrő, Sofima légszűrő, Knecht pollenszűrő)
- hűtőfolyadék csere
- vezérlés belső felső műanyag burkolatának cseréje ( töredezett volt, korábban egy letörő darab már betámasztott a feszítő görgőnek, szerencsére csak csattogott, nagyobb baj nem lett)

2015.04.16

- küszöbök (Klokkerholm) cseréje mindkét oldalon+fényezésük

2015.04.24

- Beszereztem egy újabb HGT féknyereg párt, mert az előző már őrületbe kergetett a nyikorgásával ( kikopott csúszka vezető furatok). Az új is kopott kicsit, de nem nyikorog menet közben állandóan.
- kapott új vezető készletet porvédőkkel, új légtelenítő csavarokat+le is festettem őket feketére
- A nyereghez kaptam egy alig használt TRW tárcsát, ez fel lett szabályozva és vettem hozzá új Brembo betéteket is.
- Újabb 2 évre meglett a műszaki vizsga

2015.05.15

- Műszakin kiderült, hogy kifúj a flexi cső, így cserélni kellett.
- Vizsga után persze eltört a középdob vége a cső hegesztése körül. Nagyon durva hülyegyerek hangja lett az autónak, kb. 2 hétig így mászkáltam Nagyon bejött, de azért kicsit égett a pofám miközben nyomtam neki. :D
- Végül felkerült egy alig használt gyári méretű dab középre. Új sport dobot szerettem volna, de hívott a kipufogós, hogy most vett le egy ilyet valakinek az autójáról és ha gondolom, felteszi nekem. Nem álltam túl jól, így elfogadtam a felkínált lehetőséget.
- közben elkezdtem visszaalakítani a gyári kartergáz visszavezetést. A vékonyabb cső még hiányzik, de majd pótolom. Jó volt kiiktatva, de sajnos a szűrő ellenére visszajutott a gáz az utastérbe és elég büdös volt, na meg fájt tőle a fejem. :)

2015.10.20

- Végre felkerültek az 1000éve vásárolt 1.8-as féknyergek.
- Amikor megvettem, töltötem bele egy kis fékfolyadékot, ami persze kifolyt és lemarrta a még enyhén ragadó festéket, így most újra kellett festenem (a hátsóval megeggyező feketére).
- Kapott új porvédőket, dugókat, légtelenítő csavarokat.
- Eredetileg Brembo max tárcsákat akartam valami normál betéttel. Végül Ferodo premier tárcsát választottam Ferodo DS performance betétekkel, de sajnos a DS-t már nem kínálják ehhez a típushoz. A tárcsa már megvolt, így nem tértem vissza az eredeti Brembo-s tervhez, így lett végül Ferodo FQT betétem.
- a fékfolyadék Ferodo DOT 5.1-re cserélve
- szervóolaj csere (Tutela GI/A)
- kormány összekötő cseréje+futómű állítás
- Enyhe fagyálló szag volt, így vettem új fűtőradiátort a biztonság kedvéért. Kiszerelésnél kiderült, hogy valószínűleg csak a tömítésnél engedett, ott sem mindig. Ennek ellenére ha már kint volt a régi, inkább az újatt építettem be helyette.
- A légtelenítéssel rengeteget szívtam, amin nem lepődtem meg, de végül jó lett.

1-s.jpg 2-s.jpg 3-s.jpg 9-s.jpg 11-s.jpg 12-s.jpg 13-s.jpg 14-s.jpg



« Vissza az előző oldalra