Jelenleg 0 online 5411 tagból és 10 látogató olvassa az oldalt.
» A vízlevezetők takarítása

2008. július 01. | Beküldte: white_shark

1. Először is 4 db kis gumi illetve műanyag takaró dugót kell leszednünk. 1-1 db kis kerek dugó található a szélvédő mellé picit felnyúló műanyag takaró elem sarkában, ezeket lehetőleg 2 pici, lapos csavarhúzóval távolítsuk el úgy, hogy ne karistoljuk össze, vagy ne deformáljuk el (célszerű órások által használt csavarhúzóval).

2. Az ablaktörlő lapátokon is 1-1 gumi dugó található, ezeket könnyebben kipattinthatjuk a helyükről, ugyanis van rajtuk egy kis pöcök: ha pöcöknél megtoljuk, könnyen kijön, és egyértelmű lesz majd a visszahelyezés.
Takaródugók és légy :-)

3. Ha ezeket kiszedtük, távolítsuk el a csavart a felső sarokból, illetve az anyát az ablaktörlő lapátról.
Ablaktörlő lapát csavarja
A csavar még könnyedén kijön, bár elég rozsdás lesz a feje (ha tudjuk, cseréljük!), az anya leszedése után elvileg könnyű leszedni a lapátot, gyakorlatilag nehézkesen jön le. Ha kis felfelé huzigálás után nem jön le, akkor villáskulcsot tegyünk a lapát alá, úgy, hogy az ablaktörlő motor alsó fém részéhez ütköztetjük (ez a képen takarásban van): pici feszegetés után lefog jönni.
(Megjegyzés: Általában így sem jön le. ;-) Ilyenkor kétféle megoldás van: vagy elvisszük az autót egy szélvédős műhelybe, ahol leveszik nekünk - csapágylehúzó szerszámot szoktak használni hozzá, amikor a szélvédőt veszik ki; természetesen, ha otthon van ilyenünk, lehet próbálkozni - vagy a következő módszert alkalmazzuk - szintén szélvédősöktől ellesett trükk: letekerjük az anyát, és - ha van - az alátétet, és félretesszük őket. Majd fogunk egy közepes méretű gumikalapácsot, és két-három erőteljes ütést mérünk az ablaktörlő kar csavar feletti részére, de még a csukló alatt /nagyjából az a terület, ami a fenti képen is látszik/. Ezzel meglazítjuk a kart, aminek így engednie kell. Vigyázzunk, azért a szélvédőt ne verjük be! A szerk. -Öcsy-)

4. Miután sikerült levarázsolni a 2 csavart és a 2 lapátot fogó anyát, a mocitetőt ki kell nyitnunk még további csavarok kiszedéséhez. Összesen 9 csavart kell még kitekernünk a helyéről.
Az 1-2-3-4-5-6-7-es csavarokat kitekerjük, mert még itt is a kasznihoz van rögzítve, a 8-9-es csavarokat a pollenszűrőt takaró borításból kiszedjük, mert a borítás ráfekszik az előző elemere, és ha már mindent szétbombázunk, akkor azt is letakarítjuk; célszerű leszedni a gumiborításokat is és szilikonnal lekezelni, hogy megnöveljük az életartamukat.
Csavarok és gumitömítések Még több csavar Az utolsó csavar

5. Ha eltávolítottuk a csavarokat, ki tudjuk venni a pollenszűröt is, hogy levegővel kifújassuk.
Pollenszűrő

6. Most jön a nehezebb része: ez a bizonyos műanyag takaró elem 2 részből áll, amik egymásba vannak csúsztatva és 7 bolhával még mindig agresszívan a kasznihoz kapaszkodik. A bolhákat nem tudjuk rendesen kihúzni úgy, hogy ne törjön el a műanyag elem, ezért az okosok csináltak egy kis rafináltságot, amivel magát a műanyagot lehúzhatjuk a bolhákról, ezzel elkerülve az anyag rongálódását.

A leszedést 3 képpel illusztrálom, hogy érthetőbb legyen, a-b-c jelzésekkel.
a) Ez már a leszedett elem felfordítva, hogy lássuk a bolhák elhelyezését, illetve, hogy könnyeben elmagyarázzam:
Takaróelem (alias
b) Az előző kép (szemből nézve) jobb oldali bolha párosa közelebbről:
Bolhák
c) A (szembő nézve) bal oldali takaróelem kicsúsztatása:
A takaróelem kicsúsztatása

7. A bal oldali elem kiszedésével kezdjük úgy, hogy az elem azon végét, ami felkanyarodik a szélvédő mellé, picit elfeszítjük a kasznitól, és mintha egy sínben lenne, eltoljuk abba az irányba, amelyik irányba engedi. Miközben mozgatjuk a "sínben", mindig feljebb és picit feljebb húzzuk az elem azon részénél fogva, ahol utoljára kijött a helyéről a bolha; ezt a mozdulatot addig ismételjük amíg ki nem jönnek a bolhák a helyükről. (Megjegyzés: Az elem feszegetését nagyon óvatosan végezzük, mert a szélvédő alsó peremére felfekvő, vékony része könnyen deformálódik, így visszaszerelés után hullámos maradhat, elállhat a szélvédőtől. Lehetőleg ne a szélvédő felől alányúlva feszítsük! A szerk.)

8. Amennyiben megpróbáljuk felfelé húzni a bolhákat, és kijönnek akkor szerencsénk volt.

9. Ha a bal elem kijött, akkor a jobb oldalival ugyanígy teszünk mindaddig, amig ki nem jön az elem a helyéről.
A jobb oldali elem

10. Miután ez az elem is kijött, a bolhákból pár darab a kaszniban van: szedjük ki őket, és tegyük vissza a műanyag elemekben lévő sínekbe.

11. Most nekiállhatunk kiszedni a sarat, faleveleket, amik esetleg dugulást okozhatnak. 3 lefolyó van: egy nagy, kb. 2 cm átmérőjű kör lefolyó középen, illetve 1-1 van még az 1-es illetve 7-es csavarok környékén, ezek elég picik. Ha tudjuk, akkor vékony, erős vízsugárral mossuk ki a sarat, természetesen miután a nagyját már kiszedtük előtte. Ahova nem fért a kezem, ott fogkevél kiszedtem a kosz nagy részét, de természetesen felesleges és lehetetlen is teljesen kitisztítani. (Megjegyzés: Ha a tisztítás ellenére nem akar lefolyni a víz, próbálkozzunk vékony drótot átvezetni a lefolyón, de figyeljünk arra, hogy ne sértsük meg a fényezést, mert ott később korrodálhat a fémlemez! A szerk.)

A nagy lefolyó:
A nagy lefolyó

12. Befejezve a takarítást, és az elemek letisztítását, ápolását, a munkamenet visszafele ugyanez, csak akkor már nem kell ide-oda huzigálni az elemet, csak pontosan a lyukra illesztve a bolhákat beütögetni. Ügyeljünk arra, hogy nagyjából a bolha fölött üssük a műanyagot, nehogy eltörjön. A lapátot mielőtt fixen a helyére tesszük, ellenőrizzük, hogy jó helyzetben legyen, és rendesen töröljön. (És véletlenül se cseréljük fel őket... A szerk. :-)

13. Miután a helyére ütöttük a bolhákat, a takaróelemet eltoljuk úgy, hogy minden csavarhely lyukra kerüljön, majd visszacsavarozzuk az összes csavart.

14. Minden a helyére került; a lapátokat takaró gumitakarókat én telenyomtam zsírral, hogy pluszban védje az anyát, és úgy nyomtam vissza a helyére.
Zsír! :-)

15. Ha elkészült minden, és nem törött el semmi, legyünk boldogok. :D Jó szerelést!

© 2008 white_shark