Jelenleg 0 online 5564 tagból és 8 látogató olvassa az oldalt.
» Műszeregység kiszerelése

2006. június 16. | Beküldte: Ocsy

Ha van légzsák a kormányban, először is áramtalanítsuk azt: vegyük le az akkumulátor testkábelét, vegyük ki a légzsák biztosítékát, és várjunk néhány percet, hogy teljes legyen az áramtalanítás. Ezzel elkerülhetjük a légzsák véletlen nyílását.

Ezután vegyük le a kormányoszlop borítását. Erre azért van szükség, mert a műszeregység műanyag keretének kivétele közben nagyon könnyen megkarcolhatjuk. Először a borítás alsó felét szereljük le, mert csak ezután tudjuk levenni a felsőt; ezt alulról tartja három keresztfejű csavar.

Állítsuk a kormányoszlopot a legalsó állásba.

Következhet a borítás felső része, amit szintén alulról tart két keresztfejű csavar, kb. a bajuszkapcsolók tövénél. Ezután óvatosan (nehogy megkarcoljuk, vagy eltörjük) addig kell játszani vele, amíg le nem jön: a kormány és a gyújtáskapcsoló gátolja ebben.

Ezek után már egyszerűbben kiszerelhetjük a műszeregység keretét. Ezt felül jól látható, alul pedig csak a kormányoszlop alsó állásánál látszódó imbuszfejű csavarok tartják. Ezen kívül, a fő biztosítéktábla fedelét levéve (a vezető bal térdénél, három keresztfejű csavar eltávolításával), és onnan benézve, a légbeömlő csatorna mellett láthatunk még egy keresztfejű csavart, amit szintén ki kell venni. Ezután már csak a légbeömlő csatorna, és a keret felső ívének bal oldalán, kb. a szellőzőrács felett lévő fém rögzítőkarom tartja a helyén a keretet. A karom erős húzásra kipattan, de legyünk óvatosak, mert a légbeömlő csatornája könnyen eltörhet, ha megfeszül. Ezért a keretet óvatosan, de erősen kell húzni a bal oldalon. Ha a csatorna kicsúszik a gumifoglalatból, és a fém karom is kipattant, a keretet kibillenthetjük. Ezután még le kell húzni (ha van) a fényszórómagasság-állító és (ha van) a műszeregység fényerő-szabályozó kapcsolójának a csatlakozóját, hogy a keretet félretehessük.

Már csak a műszeregységet rögzítő csavarokat kell kivennünk, amelyek mind jól láthatóak. Ezután a műszeregységet óvatosan kiemelhetjük a fészkéből, hogy a hátlapon lévő csatlakozókat kihúzhassuk az őket rögzítő kengyelek elfordítása után. Ezután a műszeregység teljesen kivehető.

VIGYÁZAT!!! Ezután ne adjunk rá gyújtást (ha esetleg mégsem áramtalanítottunk volna), ha van légzsák az autóban, mert a légzsákvezérlő elektronika észleli a műszeregységben lévő ellenőrző lámpa hiányát, amit betárol hibaként. A hibát a műszeregység visszaszerelése után folyamatosan világítva jelzi a lámpa; azt csak diagnoztikai berendezéssel lehet törölni a vezérlő hibatárolójából!

A műszeregység hátlapját megvizsgálva különböző színű, kis kocka alakú foglalatok jelzik azokat az izzókat, amelyek cserélhetőek. A foglalatokat erősen benyomva, majd az óramutató járásával ellentétes irányban, 90 fokkal elfordítva húzhatjuk ki. Ezekhez könnyebben hozzáférünk (ha esetleg beszorult a foglalat, jobban meg tudjuk szorítani), ha levesszük a hátlapon lévő műanyag borítást is. Ekkor azonban vigyázzunk, nehogy megsértsük az így szabaddá váló nyomtatott áramköröket!

Összeszerelés: fordított sorrendben.


© 2006 Gáll István (Öcsy)