Jelenleg 0 online 5564 tagból és 10 látogató olvassa az oldalt.
» Fűtőradiátor cseréje

2012. január 19. | Beküldte: aTom

1. Csavarozd ki a csavart! A patentok közepének benyomásával oldhatók a kötések. (Visszahelyezni úgy kell, hogy a közép részt kicsit kihúzod, majd a patentot beilleszted a helyére és a kis középgombot kézzel benyomod vissza a helyére.)
Patentok, csavar (vezetőoldal)

2. Dettó.
Patentok, csavar (utasoldal)

3. Távolítsd el a csavarokat!
A kesztyűtartó fiók rögzítése Kesztyűtartó A kesztyűtartó fiók felső része levéve a patentok oldása után

4. Óvatosan húzd ki a kesztyűtartó fiókot, vigyázva az elektromos vezetékekre (pl: a világítás vezetékeire). Azokat szét kell csatlakoztatni, amennyiben a felszereltség tartalmazza a kiegészítőket.
A kesztyűtartó fiók fészke 1. A kesztyűtartó fiók fészke 2.

5. A csavarokat távolítsd el!
A műanyag lemez tartócsavarjai

6. Ha van türelmed megkeresni és kitalálni hogy imbusz vagy pozidrív csavarfej fogja a tűzfalnál a műanyag lemezt, akkor hajrá. Nekem az első alkalmakkor még volt... már nincs... ezért egy jól irányzott mozdulattal letöröm ezt a felesleges vackot. A légzsákvezérlőt ez sem óvja meg a beázástól, ezért érdemes azt "bezacskózni".
A műanyag lemez levéve

7. A motortérben a tűzfal és a motor között találod a be- és elvezető csöveket. Ellenőrizd az állapotukat, repedést, megnyúlást keresve! Ha szükséges, oldd a bilincseket, és szikével vágj le a csővégből 1,5-2 cm-nyi darabot!
Fűtéscsövek

8. Az utálatos műanyag lap miatt a tűzfal szőnyegéig is eljutott a folyó anyag.
Károk

9. A csavarokat kilazítod, majd a szorító alátétet leveszed a csövekről. A csövek alá helyezz egy 3-4 literes tálat! A csöveket húzd, esetleg feszítsd ki (pl villáskulccsal, erősebb csavarhúzóval) óvatosan! Vigyázz, hogy a csővégek ne sérüljenek! Húzd ki a radiátort a foglalatból! A radiátor helyét törölgesd, porszívózd ki! Illesztd be az új radiátort!
A radiátor csatlakozói és rögzítése

10. Elöregedett és elnyíródott O-gyűrű okozta lerakódásnyomok. (A szivárgást kezdetben enyhe, később erős, letakaríthatatlan párásodás követte, jellegzetes fagyállószag [nehéz, dohos, émelyítő] keretében.)
Lerakódásnyomok 1. Lerakódásnyomok 2.

11. Szorítóalátét:
Szorítóalátét

12. A kihúzás pillanata...
A kihúzás pillanata

13. A csövek alá tégy tálat, vagy a folyadékot (kb. 2-3 liter) elvezető... gumiszőnyeget :).
A radiátor leválasztva a csövekről

14. Így csinálom. Gyors és tiszta. (Nem engedem le a hűtőfolyadékot előzetesen, felesleges.)
Így csinálom. Gyors és tiszta

15. Elkeserítő látvány, de... általában... helyrehozható egy laza ecet-forróvizes mosással. ;)
Újabb károk

16. Picit közelebbről...
Picit közelebbről 1. Picit közelebbről 2. Picit közelebbről 3.

17. A radiátor helye:
A radiátor helye

18. Az új, vagy felújított radiátor visszaszerelése... Ellenőrizd a csővégek állapotát! Csiszold meg körben és zsírozd be szilikonzsírral! Húzd fel a csövekre a réz majd a gumi O-gyűrűket!
Az új radiátor behelyezése

19. Az O-gyűrűket, csővégeket, rézgyűrűket szilikonzsírral kend be! A radiátor furatainak belsejét szintén zsírozd be! Helyezd vissza a "szorító alátétet" a helyére! Összeillesztés után a 10-es hatlapú csavarokat egyszerre, egyenletesen húzd meg! O gyűrű mérete: 17.12mm X 2.62mm (belső átm. X vastagság) Zolee mester mérése alapján.
Bovoar kiegészítése a gumigyűrű összeszereléskori sérülésének elkerüléséhez: "A gumigyűrűt tedd be a radiátorba a helyére, a csövön legyen rajta a rézgyűrű, és bezsírozva igy told be óvatosan a csövet. Ugyanis, ha megnézed, a cső vége egy kicsit meg van kúposítva, potosan azért, hogy könnyebben be tudjon csúszni. Ha a gumigyűrű is rajta van a csövön, akkor a radiátorban a furat széle éles, ahova be kell menjen, és könnyen kicsíp egy picit a gyűrűből."
Gyűrűk

20. Összeszerelés fordított sorrendben. A művelet befejezése után ne felejtsd el pótolni a kiengedett hűtőfolyadékot, és légteleníteni a rendszert!


© 2012 aTom