Jelenleg 0 online 5353 tagból és 24 látogató olvassa az oldalt.
» Csomagtér beázás megszüntetése (by Granturism...

2006. június 23. | Beküldte: Ocsy

Több kedves márkatárs kérte, hogy mutassam be a csomagtartó beázását orvosló muveletsort. Tipikusan olyan muvelet amit otthon különösebb szerszámozottság és felkészültség nélkül is meg lehet csinálni, az eredmény tökéletes ugyanakkor pedig sokat lehet vele spórolni, mert a márkaszervizek igencsak drágán végzik el ezt a munkát és sajnos nem mindig lelkiismeretesen és a kello helyen.

(Külön köszönet Ata testvéremnek a fotózásért)

A jelekrol:

Esetlegesen nagyobb eso után dohos szagot lehet érezni az autóban. Ha felhajtjuk a csomagtartóban a szonyeget már láthatóvá válik a szagot okozó jellegzetes penészedés.

Penészes csomagtartó

Ha pedig kivesszük a pótkereket az alatta lévo szonyeg nedvesedése még szembetunobb.

Penészes pótkeréküreg Penészes szőnyeg

Az ok:

Az üzemanyagbetölto nyílásnál a hátsó sárvédo burkolólemeze és a belso doblemez találkozik. A rezonancia csökkentése miatt ez a két lemez nem ér össze, hanem az üzemanyag betölto csonk tömítése úgy van kialakítva hogy ezen nyílás tömítését is egyben ellátja. Sajnos ez a tömítogumi elmozdulhat. Ilyenkor a szabaddá váló nyílás egyenesen a csomagtartó jobb szélére vezeti a kerék által a doblemez felso részébe felcsapott saras vizet, majd onnan lecsorog a pótkeréktartóba. Ez a jelenség sérülésbol javított autónál még durvább mértékben fordul elo hiszen a burkolólemezt kijavítják, de az alatta lévo nem látható doblemez javítására már nem fordítanak akkora gondot. Ilyenkor a hullámos doblemez szélénél még több a hely a beáramló víz számára. Ez az "alany" esetén is jól megfigyelheto. Azoban ez a jelenség törésmentes autónál is elofordulhat. Mindenkinek ajánlom, hogy nézze meg az autóján az említett helyet és gyozödjön meg róla egy nagyobb eso után, hogy az O autójának csomagtartója nem ázik be. A pótkerék alatti kárpit vastag filc anyagú. Magába szívja a vizet és ez melegágya a késobbi korróziónak, ronda és büdös is. Sokan persze felfedezik a hibát és próbálják javítani. Azonban a beázás helyeként a csomagtér szonyegeket fogó patentok furatait vélik. Ezek a furatok is a kültérbe vezetnek, de úgy helyezkednek el, hogy oda nem tud víz felcsapódni+a lyukakba még a patent is be van dugva.

A javítás:

Az üzemanyagcsonkot ki kell szerelni, majd a lyukat tömíteni kell gumiám pasztával, 1 óra száradás, utána mehet össze az egész.

A muvelet:

Egy Braván mutatom meg, de persze a Bravo-n is ugyanígy kell csinálni.

Szóval
Nyissuk ki a tanksapka fedelet. Szereljük le a 2 db csavart 10-es dugókulccsal.

Tanksapkafedél leszerelése

Vegyük ki a fedelet.

Tanksapka fedél nélkül

Szereljük le a pattanó zárat a másik oldalon a 2 db keresztfeju csavar oldásával. Ide marok-, vagy flexibilis csavarhúzó kell.

Fedélzár kiszerelése

Nyissuk ki a tanksapka zárját és vegyük le a sapkát. A nyílásba tömjünk gondosan egy tiszta rongyot. Vigyázzunk nehogy valami belehulljon a tankba mert akkor leshetünk!

Tanknyílás betömve

A nyílás körül lévo gumitömítésben a acélhuzalból készült merevíto van. Ez fordított U alakú. A képen pirossal rajzolva. Ezt vegyük ki úgy, hogy a gumit kicsit a nyílás széle körül kifordítjuk a huzalt fogóval megfogjuk és kivesszük.

Tömítés merevítő

A nyílást belülrol egy gumibélés fedi ezt fejtsük ki, úgy hogy átbújtatjuk a betöltonyíláson.

Gumibélés

Kézfék, sebesség, bal kerekek biztosítása elgördölés ellen.
Lazítsuk meg a jobb hátsó kerék csavarjait. Emeljük föl az autót teljesen.

Felemelve

Vegyük le a kereket.
Az üzemanyagcso csonkját belül a sárvédoben egy csavar rögzíti a karosszériához. A képen a hátsó, nagyobb csavar. Az elso AWAB-bilincs csavarját ne csavarjuk ki mert ha valami belehullik a csobe és onnan a tankba akkor leshetünk.

Üzemanyagcső tartócsavar

13-as dugókulccsal hosszú szárral oldjuk ezt a csavart és vegyük ki.

Üzemanyagcső tartócsavar oldása

Húzzuk ki az üzemanyagcsövet a gumitömítéssel együtt a nyílásból a kerékjáratba úgy, hogy belülrol megfogjuk a csocsonkot az egyik kezünkkel a másikkal meg kívülrol segítjük a gumimandzsettát átbújtatni a peremen.

Hajtsuk le az üzemanyagcsövet fékdobra majd tegyük vissza ebben a helyzetben a tanksapkát. Így nem tud benzin elpárologni még szárad a tömítés.

Ekkor szabaddá válik a beázás helye. Ez mit mondottam sérült autó ezért hullámos is a belso lemez, de alul látható hogy normálisan is itt 3-5 mm-es rés van körbe. Ott ázik be.

A beázás helye

Készítsük el az "aranylovést":-) Egy 5-10ml-es injekciós fecskendobe nyomjunk gumiám pasztát. (tu az nem kell) Jobb a zöld csíkos Gumiám mint a rózsaszín csíkos. Kéretik csak a muveletre koncentrálni sajnos nem találtam fotogénebb szemlélteto alanyt csak a piroskabátos személyt.:-)

GT gumiámot készít

És akkor nyomjuk. Körbe gondosan. Nem baj ha több, majd utána vizes kézzel elkenjük a fölösleget. Van olyan rész ahová kívülrol és van olyan ahova belülrol a doblemezbe bújva férünk hozzá. Egy a lényeg, ne fejetlenül csináljuk a dolgot:-)

GT fejetlen Szigetelés 1. Szigetelés 2. Szigetelés 3.

Ugyanez a belso oldalról.

Szigetelés, belülről

Itt már alakul, de ott fönn még mindig van egy kis rés. A fölösleget kenjük el. Nem baj ha kicsit vizes a paszta úgyis nedvességre szilárdul.

Szigetelve

Na ez belül már jó.

Belül kész

Kívül még van 2 luk a lemezen azokat is tömítsük el.

Lyukak

Hagyjunk 1 óra száradási idot.
Azután fordított sorrendben szereljünk össze mindent. A kerékcsavarokat jól húzzuk meg.
Jó szerelést mindenkinek.


© 2002 Granturismo