Jelenleg 0 online 5564 tagból és 2 látogató olvassa az oldalt.
» Marea 1.6 SX átalakítása multikormányosra

2006. július 22. | Beküldte: bovoar

Vásárláskori állapot: Már az új rádió: És a CD-tár:
Vásárláskori állapot
Az új rádió A CD-tár

Megszereztem a hőn áhított kormány vezérlő cuccokat, nevezetesen egy bőr multi kormányt. Az alábbi képen még az eredeti helyén, egy 2000-s évjáratú ELX kombiban van.
A donor

Ehhez kellet még a kormány alatt lévő szalagkábel, és megvettem még a kormány kapcsolót is (index-ablaktörlő); a légzsákot meg meglehetett spórolni, bár az sem egyforma, de a különbség csupán itt látható, és ezt egy kis ügyességgel megoldottam.

A légzsák modul eredeti alakja, (a halványan látszó csík a kivágást jelöli):
A légzsák modul eredeti alakja

Az alábbi kép pedig a kivágás után, amit sarok köszörűvel oldottam meg egy legyező lapos koronggal:
Kivágás után

De nézzük időrendben!

Az eredeti kormány a légzsák nélkül:
Az eredeti kormány légzsák nélkül (1) Az eredeti kormány légzsák nélkül (2)

Természetesen a légzsák kiszerelése előtt akksi saru le!!!

Ez után egy 24-es krova kulccsal lelazítottam a kormány anyáját. Nem volt nehéz: jól megfogva a kormányt le lehet lazítani. A kormányzárat rázártam ugyan, de nem akartam megterhelni, ezért inkább jól belekapaszkodtam a kormányba és így lazítottam le az anyát. A kürt csatlakozó széthúzása után a kormányt kicsit megmozgatva és húzva már lenn is volt, és ez a kép tárult elém:
Kormány leszedés után (szalagkábel) Szalagkábel levétele, csavarok eltávolítva

Na ekkor döbbentem rá hogy az én kormány kapcsolóm már olyan hogy az új multi kormányhoz való szalagkábelt be lehet szerelni hozzá. Ezért ezt nem kellett kicserélni.

Ez már az új szalagkábel, látható, hogy itt már 4 pólusú a csatlakozó, ami a kürt és a távirányító jeleit viszi át:
Az új szalagkábel

A csati fölött látható egy kis sárgaság: na, az a légzsák továbbmenő kábele, és mellette a távkapcsoló csatlakozása. Erről nem készült kép, ezt a csatlakozót kell a rádióhoz elvinni (ami ugyan nekem elő volt készítve), de hosszas keresgélés után sem találtam meg a kormány felőli végét, ezért a donor kiszerelésekor szintén kiszerelt kábellel csatlakoztam a rádióra.

Ez a donor kormány:
A donor kormány

Ebből kiszereltem a kürt kapcsolót, amit 4 db torx csavar tart, és a távkapcsolókat amit szintén 4 db M4-s kereszt hornyolt önmetsző csavar tart. Ez az egész cucc egyben van.

Íme a donor kibelezve:
A donor kibelezve

És az eredeti kormány szintén üresen:
Az eredeti kormány szintén üresen

Jól látható a 4 csavar helye, ahova a kürt kapcsoló van rögzítve, illetve a 2db 5-ös imbusz csavar jobb és bal oldalon, ami a légzsákot rögzíti, és nem jól, de látható a 4 csavar hely, ami a távkapcsolót rögzíti. Azért nem jól látható, mert még rajta van az öntési maradvány, mivel ez eredetileg nem multi. De semmi különbség nincs a kormányok között!!
Ugyanúgy benne van mindkettőben a vezetékek helye és a rögzítési pontok, csupán a távkapcsoló rögzítési helyein nincs menet fúrva, mivel önmetsző csavarral van szerelve, ezért ezt a feladatot megoldja a csavar.

Ezután ezt átműtöttem az eredeti kormányomba (azért, mert a donor ugyan bőr bevonatos de egy kicsit kopott és nem tetszett).

Ezután nem maradt hátra más, mint felrakni a már távkapcsolóval szerelt kormányt, rögzíteni az anyával, amit azért jól meghúztam, csatlakoztatni a vezetéket a kürt és távkapcsoló 4-es csatiját valamint a légzsák csatlakozóját, és visszaszerelni a légzsákot, ellenőrizni mindent még egyszer, és ezután vissza az akksi saru és próba.
Minden rendben légzsák oké, kürt oké, rádió bekapcsol és kormányról vezérelve oké. ;)

S végezetül minden a helyén, a végeredmény:
Végeredmény (2) Végeredmény (1)