Jelenleg 0 online 5564 tagból és 6 látogató olvassa az oldalt.
» A Bravo/a biztonsági és kényelmi felszerelései

2006. június 13. | Beküldte: Ocsy

A facelift utáni alapfelszereltségű (1.2 literes motorral szerelt), SX változat fontosabb szériatartozékai:

Külső:
– a karosszéria színére fújt tükörházak és lökhárítók (facelift előtt a tükörházak fényezése extra, de a fekete lökhárító már akkor is csak az S felszereltségi szintű modellekre volt jellemző)
– fekete oldalvédő gumicsík
– színezett üvegek
– motor hangszigetelés: az 1.2-es és 1.4-es motoroknál a blokkra csavarozott műanyag fedőelem, a többi motorváltozatnál a géptető belső oldalára rögzített borítás szolgálja a motor zajának csökkentését. A Magyarországon futó 1.4-es modelleknél a műanyag borítás legtöbbször hiányzik, általában csak a külföldről használtan érkezett daraboknál található meg
– 14 colos acél keréktárcsák

Kényelem:
– belülről állítható, behajtható külső visszapillantó tükrök
– hidraulikus szervokormány (facelift előtt kapható volt az S felszereltségi fokozat szervorásegítés nélkül)
– állítható magasságú kormányoszlop
– állítható magasságú vezetőülés
– elektromos ablakemelők (Brava: csak elöl), a vezető oldalán automata fel/le funkcióval (facelift előtt csak magasabb felszereltségi fokozatoknál, pl. GT), becsípődésgátló funkciója nincs (facelift előtt az S felszereltségi szintnél manuális ablakemelők vannak)
– elektromos fényszórómagasság-szabályozás (facelift előtt létezett mechanikus állítású)
– utastérlevegő-keringetés
– zárható légbeömlő a középkonzol tetején (facelift előtt nem minden esetben zárható)
– térképolvasó lámpa (Brava: facelift után hátul is)
– sminktükör a napellenzőkben, a vezetőoldali elhúzható műanyag fedéllel takarható (facelift előtt csak az utas oldalán van tükör)
– fordulatszámmérő (facelift előtt az S felszereltségi fokozatnál nincs, de a műszeregység cseréjével pótolható)
– digitális összkilométer- és napi megtett kilométer-kijelzés (facelift előtt sokáig hagyományos analóg mérőóra)
– szövetbetétes ajtó- és oldalkárpitok
– textilkárpitos ülések
– 2/3-1/3 arányban dönthető hátsó üléspad és támla (ez furcsa módon a belépő 1.2-es modellhez szériában járt, magasabb felszereltségi szinteken viszont az osztott dönthetőség feláras extra volt)
Textilkárpit Bársonykárpit
A normál textilhuzatos és a bársonykárpitos osztottan dönthető hátsó ülések
– 2+2 hangszórós (magashang-sugárzók a műszerfalon, mélyközép-sugárzók az /első/ ajtókban) magnós rádió (fajtája és funkciói évjárattól és felszereltségi szinttől függnek)
– tetőantenna
– szivargyújtó és hamutartó (utóbbi a hátsó utasoknak is külön), a non-smoker (nem dohányzó) változatokban helyettük kisméretű tárolórekesz és 12V-os csatlakozó van
– aprópénz tartó
– hátsó ablaktörlő/mosó berendezés
– hátsó ablakfűtés
– irattartó zseb és csomagrögzítő fülek a csomagtérben
– csomagtérvilágítás
– utastérből nyitható csomagtér-ajtó
– kalaptartó
– pohár- és tolltartó a kesztyűtartó ajtaján
– 5+R sebességes, manuális sebességváltó (az előremeneti fokozatok szinkronizáltak)

Biztonság, környezetvédelem:
– hátsó helyzetjelző ködlámpa (Bravo: 1 db, Brava: 2 db)
– pótféklámpa
– központi zár
– 5 db állítható magasságú fejtámla (facelift előtt az egyben dönthető hátsó ülésekhez nem járt fejtámla, egyes GT változatoknál pedig a hátsó ülés csak két személyre van formázva)
– 4 db automata 3 pontos biztonsági öv, elöl állítható magasságú felső bekötési ponttal, pirotechnikai övfeszítővel; a hátsó középső üléshez 2 pontos hagyományos öv járt
– szükségpótkerék, emelő, szerszámkészlet
– FIAT CODE indításgátló rendszer (immobiliser)
– biztonsági gyermekzár a hátsó utasajtókon (Brava)
– gyújtáskulccsal zárható tanksapka
– biztonsági tűzmegelőző rendszer (ütközés esetén automatikusan elzárja az üzemanyag-vezetéket az esetleges szivárgás elkerüléséhez; kapcsolója – amivel az üzemanyagellátás újraindítható – facelift előtt a vezetőülés alatt, facelift után a bal oldali /első/ ajtóküszöb borítás elülső vége alatt van)
– háromutas, szabályozott katalizátor
– elöl úszónyerges tárcsafékek fékbetét-kopásjelző fénnyel a műszerfalon, hátul dobfékek


A Magyarországon kapható SX modellek leggyakoribb extra felszerelései a fentieken kívül:

Külső:
– metál fényezés
– hátsó sárfogó gumi
– dísztárcsák vagy gyári könnyűfém keréktárcsák

Kényelem:
– elektromosan állítható, és a hátsó ablakkal együtt fűthető külső visszapillantó tükrök
– automatikus légkondicionáló berendezés mechanikus kezelőpanellel, pollenszűrővel; hozzá tartozik a gombnyomásra a digitális kilométer-számláló LCD-jén a külső hőmérsékletet megjelenítő hőmérő (az érzékelő a jobb oldali külső tükör házának alján található), +3 Celsius fok alatt automatikus fagyveszély-jelzéssel (facelift előtt a légkondicionáló hagyományos manuális vezérlésű)
– kesztyűtartó világítás

Biztonság:
– ködfényszóró
– blokkolásgátló (ABS), facelift után elektronikus fékerő-elosztóval (EBD) kiegészítve
– vezetőoldali frontlégzsák
– távirányítós központi zár, vagy riasztóberendezés a gyújtáskulcs fejébe épített távirányítóval (sok esetben az autót gyárinak nevezett, de valójában a márkakereskedés által utólag beszerelt riasztóval árusították: ezekhez külön – esetenként Fiat márkajelzéssel ellátott – távirányítót adtak, tehát nem a kulcsfejbe van beépítve)
A gyári riasztó funkciói
A gyári riasztó funkciói


Egyéb, felszereltségiszint-függő, külön rendelhető, vagy limitált szériákban kapható extra tartozékok:

Külső:
– 15 colos acél, vagy egyedi gyári 14 és 15 colos könnyűfém keréktárcsák (ELX, GT, Suite)
ELX felni GT felni
Facelift utáni ELX (14”) és GT (15”) felni
– hátsó spoiler (Brava); tetőspoiler (Bravo GT, HGT)
– sötétített hátsó lámpabúra (Bravo Steel)
– motorvédő fenéklemez (ez nem kartervédő: műanyagból készült, és mechanikai behatásra könnyen eltörik. Kizárólag a felcsapódó szennyeződésektől véd; Magyarországon nagyon ritkán fordul elő gyári szereltség részeként.)

Kényelem:
– állítható fényerejű műszeregység
– fehér műszeregység-számlapok (GT)
Fehér számlapok
Fehér műszeregység-számlapok
– GT kormány (GT, ELX)
– bőrborítású kormány és váltógomb (egyes GT, ELX változatok)
Bőr váltógomb
Bőr váltógomb
– bőrülések és bőr oldalkárpitok többféle színben (GT, Suite)
– ezüstszürkére fényezett középkonzol (Suite)
Bravo Suite utastér
Bravo Suite utastér bőrülésekkel és bőr oldalkárpitokkal, bőrbevonatú GT kormánnyal és váltógombbal, ezüstszürke középkonzollal és fehér műszer-számlapokkal
– a távirányítós központi zár és a gyújtáskapcsoló által is vezérelt, késleltetett utastér-világítás (GT, ELX)
– központi zár ablakmodul: ha a kulcsot egy ideig zárásra fordítva tartjuk az ajtózárban, akkor felhúzza a nyitva maradt ablakokat, illetve (ha van) zárja az elektromos napfénytetőt (Suite)
– az első utas oldalán lefelé automata funkciójú ablakemelők (ELX, Suite)
– hátsó elektromos ablakemelők gyermekzár-védelemmel (ELX)
– motorolajszint és alacsony akkumulátor-feszültség kijelzése a műszerfalon; alacsony motorolajszintre figyelmeztető lámpa a műszerfalon (JTD)
– 2 személyre formázott hátsó ülések (egyes GT, HGT változatok)
– mechanikus deréktámasz a vezetőülésben (ELX)
– plüss/bársony ülés- és oldalkárpitok, az elülső üléstámlákon térképzsebbel (ELX)
– bicolor (kék/fekete) üléshuzat (Trofeo)
– elülső kartámasz tárolórekesszel (a rekeszt bekapcsolt légkondicionálónál az alatta áramló hideg levegő hűti), szabályozható, lezárható levegő-kiömlővel a hátsó utasok számára; térképtartó zseb a középkonzol jobb oldalán (ELX)
Kartámasz
Tárolórekeszes kartámasz
– kulccsal zárható kesztyűtartó
– elektromos napfénytető
– hátsó hangszórók (a kalaptartó mellett)
– Grundig MCD-36 hatlemezes CD-tár
Grundig MCD-36
Grundig MCD-36: később a Smart-okban kapott helyet, mint gyári CD-tár
– gyári mobiltelefon kihangosító-előkészítés
– 4 sebességes automata sebességváltó sport és téli üzemmóddal (csak az 1.6-os, benzines motorral)

Biztonság:
– utasoldali frontlégzsák ülésfoglaltság-érzékelővel (Passenger Presence Detector, PPD), nem kikapcsolható
– oldallégzsákok ülésfoglaltság-érzékelővel (PPD)
Utasoldali frontlégzsák, oldallégzsák
Utasoldali frontlégzsák, oldallégzsákkal szerelt ülés
– hátsó tárcsafékek (csak HGT)
– az ajtók (csomagtérajtó is) nyitott állapotára figyelmeztető lámpa a műszerfalon (ELX, HGT)
– féklámpaizzók kiégésére figyelmeztető lámpa a műszerfalon (ELX, HGT)


Felszerelési csomagok:
– „Cold climate” csomag: fényszórómosó, fűthető első ülések (a fűtés kapcsolója meglehetősen nehezen hozzáférhető helyen, az üléspad alatt, visszajelzője annak oldalán helyezkedik el), elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró
– „Visibility” csomag: elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró
– „Alarm” csomag: riasztó, távirányítós központizár


Abarth gyári kiegészítők:
Abarth logó
Az Abarth név használata (mint a Fiat házi tuningmárkája), a Bravo/a esetében csak néhány optikai kiegészítőre terjedt ki; igazi gyári sportváltozat (a HGT-től eltekintve) nem készült a típusból. Az Abarth emblémával ellátott alkatrészek elsősorban az autók külső (illetve az utastér) megjelenésének egyedivé, sportosabbá tételét szolgálják. A stílusos megjelenésért azonban nem kevés pénzt kell a kereskedések kasszájában hagyni.
Első lökhárító Első lökhárító
Hátsó lökhárító toldat Hátsó lökhárító toldat
Küszöbtoldat Küszöbtoldat
Tetőszárny Tetőszárny
Ablaktörlőlapát légterelő Ablaktörlőlapát légterelő
Króm kipufogóvég Króm kipufogóvég
Könnyűfém felni 1. Könnyűfém felni 2. Könnyűfém felni 3. Könnyűfém felni szettek
Ültetőrugó Ültetőrugó szett
Sportkormány Sportkormány
Bőr váltógomb Bőr váltógomb
Üléshuzat Üléshuzat
Lábtérszőnyeg Lábtérszőnyeg
Alumínium pedálszett Alumínium pedálszett
Alumínium taposólemez Alumínium lábtartó
Egyéb kiegészítők, ajándéktárgyak Egyéb kiegészítők, ajándéktárgyak

© 2006 Gáll István (Öcsy)