Jelenleg 0 online 5373 tagból és 32 látogató olvassa az oldalt.
» Marea képes oktatóanyagok

2006. november 22. | Beküldte: Attiska

A nagy facelift ismertetőjegyei
Típusjelzés (az index ne kavarjon be, mert az első kép egy Brav*-ról készült).
Típusjelzés facelift előtt Típusjelzés facelift után
Típusjelzés facelift előtt és után

Szívósor az 1,6-os motoron
(a másodikon a teljes szívósor fekete műanyagból van).
1,6-os szívósor facelift előtt 1,6-os szívósor facelift után
1,6-os szívósor facelift előtt és után

A hűtővízkiegyenlítő tartály helye az 1,6-os motoron:
Facelift előtt a klímával felszerelt típusoknál is a jobb sárvédő mellett van a tartály.
Kiegyenlítő tartály facelift előtt Kiegyenlítő tartály facelift után
Kiegyenlítő tartály facelift előtt és után

A középső szellőzőrostélyok kialakítása:
Ha nem látszana jól a képen, a facelift előttinél bordázott a középkonzol a vészvillogó gombja mellett. (Itt a képen látszik a régi és az új HIGH rádió is.)
Középkonzol facelift előtt Középkonzol facelift után
Középkonzol facelift előtt és után
Nagyjából ennyi a különbség, ami szemmel látható. A rádióra, meg a típusjelzésre ne adjunk, azokat könnyen ki lehet cserélni. De ha a szellőzőrostélyt vesszük alapul, akkor az tévedhetetlen, azt már nem szokták kicserélni (bár az ördög és a nepper sohasem alszik :-)


Kis és a nagy első lökhárító
Sokan nem tudják, hogy a Marea első lökhárítója eltérő lehet attól függően, hogy milyen motor is van benne (a képeken megfigyelhető a régi és az új kerekemblémás hűtőmaszk is).
Kis lökhárító Nagy lökhárító
Kis és nagy lökhárító
Jól látszik a különbség, valamint a projektoros fényszóró felépítése. A nagy lökhárítónak nagyobb a hűtőfelülete, ezért mélyebbre is lóg. Kis lökhárítóval az 1,2-1,4-1,6-1,8 benzinmotorok, valamint a TD75 rendelkezik, naggyal pedig a 2,0 20V-TD100-TD125-JTD105-JTD110-JTD130-on találkozunk. De ez sem szentírás, ugyanis 2002-től kizárólag nagy lökhárítós 1,6-osok jöttek, valamint korábban valamelyik tulaj is kicserélhette.


Gyárí klíma, vagy mégsem?
Az autók többségében van klíma, szerencsére akik Marea-t vettek, azok ezen nem spóroltak. De azért akad kivétel. Utólag kétféle megoldás közül lehetett választani. Az egyik a Diavia klíma. Ez egy teljesen kézi rendszerű klímaberendezés. Ismertetőjele, hogy a belső levegőkeringtetés kis húzógombja helyett két hatalmas, oda nem illő gomb van, az egyikkel a klímát kapcsoljuk be és ki, a másikkal pedig a levegőkeringtetést, a tekerőgombok maradnak a szokásos klíma nélküli változatok.
Utólag beépített Diavia klíma
Utólag beépített Diavia klíma
A másik lehetőség a gyári klíma utólagos beszerelése. De ezt is fel lehet ismerni.
Gyári klíma
Gyári klíma
A kapcsolósor jobboldali szélső gombja a jobb külső tükörben lévő hőmérő információs gombja. Ha megnyomjuk, akkor a kilométerszámlálón kiírja a pillanatnyi külső hőmérsékletet. Ha ez a gomb hiányzik, de egyébként a képen látható gyári klíma kezelőszervei vannak az autóban, akkor a klíma utólag került az autóba. Tudniillik ahhoz, hogy a hőmérő gombja is benne legyen a helyén, a komplett kapcsolósort kell cserélni, ami kb. 70.000 Ft-ba kerülne, így ez az átépítéskor általában „kimaradt”. Ettől függetlenül működik a rendszer, a külső hőmérséklet jeladója szállítja az adatokat a klímavezérlőnek.


© 2006 Attiska